Depresija-lečenje bez lekova

depresija, lecenje bez lekova

Ponekad se čini da se o depresiji ne zna i ne govori dovoljno.

Činjenica je da svi imamo periode „padova“ u životu. Ponekad se desi skoro neprimetno, da se ti periodi produže tako da osećaji  tuge, bezvoljnosti ili uznemirenja postanu sasvim uobičajeno unutrašnje stanje.

Kako izlečiti depresiju?

Obično, tek kada simptomi depresije postanu više nego očigledni i počnu da ugrožavaju svakodnevne aktivnosti, osoba potraži stručnu pomoć. Mnogo bi lakše bilo lečiti se čim se pojave prvi simptomi depresije.

S obzirom na poslednja naučna istraživanja na temu funkcionisanja mozga, najefikasniji način za promenu jednog načina razmišljanja i doživljavanja sveta i sebe je uvođenje drugačijih navika i obrazaca ponašanja. Sve što je potrebno je namera i vežba – nova dnevna rutina koja će zameniti prethodnu.

To je svakako mnogo lakše reći nego učiniti, posebno zbog toga što depresija izaziva i pad motivacije, volje i vere u sebe.

Depresivnost vrlo često  takođe ide u korak sa osećajem bespomoćnosti.

Ono što je dobro znati je da postoji mnogo načina samopomoći.

Ono što je najvažnije je praviti male korake, jedan za drugim, iz dana u dan.

Depresija, lečenje prirodnim putem

Ako primetimo da smo neraspoloženi i bezvoljni nekoliko nedelja, poželjno je ne ostavljati takvo stanje da prođe samo od sebe, već preduzeti neke korake na putu povratka u „normalno“ stanje. To je ujedno i lek u slučajevima blagih depresivnih epizoda, ali i najbolja preventiva depresije.

Kada je depresija u pitanju, promena ponašanja, više fizičke aktivnosti, promena životnog stila, kao i promena u načinu razmišljanja su najbolji osnov za promenu postojećeg stanja, i najbolja prirodna terapija.

Konvencionalni lekovi za depresiju su svakako, u slučaju potrebe dobar izbor.

Međutim, pokazalo se da lekovi s vremenom mogu da izgube svoje dejstvo. Zbog toga je preporučljivo, i u slučajevima kada su lekovi za depresiju neophodni ,istovremeno  korišćenje prirodnih metoda lečenja.

 

Kako izaći iz depresije prirodnim putem:

1.Donošenje odluke

Savremena istraživanja iz oblasti neurobiologije nam govore da se mozak formira u skladu sa našim iskustvima, da ono što ponavljamo u svom životu postaje i naša realnost. Kada recimo, u produženim vremenskim intervalima ponavljamo pesimistične misli, naša realnost i naš život postaju puni prepreka i komplikovanih situacija. Dobra vest je da mozak možemo vežbati, i voljno uvoditi u svoj život drugačije navike. Ta sposobnost mozga, da se menja u skladu sa onim što praktikujemo naziva se neuroplasticizam. Prvi korak u promeni je donošenje odluke o uvođenju „novog načina“.

2. Uvođenje rutine

Po donošenju odluke, sledi sledeći korak je uvođenje rutine u život.

Za depresivne osobe, rutina  je neophodna. Ako nemate rutinu – stvorite je, kaže Ian Cook MD, psihijatar i direktor Instituta za ispitivanje depresije I sprovođenje programa lečenja UCLS.

Depresija često ima razarajući efekat na ljudski život. Dan za danom, ponekad neprimetno depresija u velikoj meri može da ubije volju za životom. Zbog toga je uvođenje promena u svakodnevicu, čim primetimo produžene periode neraspoloženja, od suštinskog značaja.

3.Postavljanje malih dnevnih ciljeva

Za depresivne osobe su  karekteristični osećaji kao što su nesigurnost i  stalna sumnje u sebe. Ti osećaji čine često veliku prepreka u pravljenju pozitivnih promena u životu.

Zbog toga je dobro postaviti sebi male, dnevne ciljeve. To može biti neka jednostavna radnja kao što je odlazak u kratku šetnju ili priprema svežeg obroka.

Ciljeve zatim vremenom treba povećavati. Kada se stekne navika da se telo pokrene šetnjom, lakše je uvesti sledeći cilj kao što je recimo šetnja u društvu prijatelja.

4. Fizička vežba

Naučno je dokazano da vežba povećava endorfine, takozvane „hormone sreće“. Dugoročno gledano, vežbanje utiče na mozak, pomaže stvaranje novih neuronskih putanja koje vremenom obezbeđuju bazu za  pozitivno unutrašnje okruženje.

Depresija obično prati osećaj težine u telu. Iz tog razloga, vežbe za početak mogu biti lagane i ne previše zahtevne.

Klasična joga može biti dobar način za pokretnje tela i podizanja nivoa energije, dobra prirodna terapija protiv depresije – kao što se pokazalo predhodnih decenija.

Takođe, duža šetnja svakog dana, kretanje i svež vazduh u kombinaciji će u svakom slučaju doneti pozitivne efekte vrlo brzo.

Plivanje kao rutina  je takođe odličan način vežbanja, posebno kada postane  uobičajena rutina.

5. Mentalni trening

Jedan od najboljih načina za prevazilaženje depresije je i trening uma kroz vežbanje svesne pažnje-Mindfulness.

Mindfulness trening, koji obično traje 8 nedelja, pomaže u prevazilaženju depresije, a posebno se pokazao kao odličan metod za sprečavanje ponovljenih depresivnih epizoda. Kroz mentalni trening različitim tehnikama za rad sa umom se postižu efekti koji povećavaju nivo svesnosti , samorazumevanja, samoprihvatanja i samopouzdanja.

Mindfulness tehnika pomaže u prepoznavanju obrazaca razmišljanja, ali i u uvođenju novih, pozitivnih promena u svakodnevni život.

6. Zdrava, sveža i laka hrana

Depresiju često prati poremećaj ishrane. Dobro je za početak obratiti pažnju na to šta i koliko jedemo. Osećaj da preuzimamo kontrolu nad tim aspektom svog života je vrlo važan za uspostavljanje stabilnog, pozitivnog unutrašnjeg stanja.

Ako je moguće, dobro je izbeći zamrznutu i podgrejanu hranu.

Sveže pripremljena hrana, sokovi i zeleno povrće kao i namirnice bogate omega 3 masnim kiselinama (losos i tuna) predstavljaju dobru bazu  za plan ishrane koji odgovara na pitanje kako izaći iz depresije.

0 replies
Leave a Reply
Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *